Om Foreningsforlaget

Foreningsforlaget er stiftet af ildsjæle for ildsjæle.

Bag forlaget står to frivillige, der i årevis har udfordret, udviklet og forandret på lokalt og nationalt niveau ved at investere timer og kompetencer i fællesskabets navn.

Foreningsforlaget er sat i verden for at understøtte det mangfoldige, frivillige forenings- og organisationsarbejde. Formålet er at skabe værdi for Danmark ved at bygge på civilsamfundets frivillige kræfter.

Foreningsforlaget skal udgive bøger og redskaber, der klæder dig som frivillig bedre på, så du får mere succes med dit og din forenings virke. Temaerne løfter sig op over sport, friluftsliv, politik, mærkesager, ideologier og alt det som er kerneaktiviteten i foreningen, og som du sikkert får god støtte til i din egen organisation. Foreningsforlaget tænker i ledelse og motivation af frivillige, effektivt bestyrelsesarbejde, velsmurt organisation, samfundsengagerende arbejde, kompetenceudvikling hos frivillige, effektfuld kommunikation – og alle de øvrige temaer, der kan understøtte dig og andre frivillige ildsjæle.

Har du et behov som er relevant for en bred gruppe frivillige, eller en god ide til en bog, hører vi meget gerne fra dig. Har du selv en ambition om at skrive en bog, eller dele af den, er du velkommen til at kontakte os for at drøfte mulighederne for et samarbejde.

Foreningsforlaget ApS er stiftet af Marianne Pedersen og Torben Stenstrup i september 2011.

(Vi har i øvrigt intet at gøre med et tidligere og konkursramt firma af samme navn).