Forretningsbetingelser

PRISER:
Alle priser er vejledende og inkl. 25 % moms. Der tages forbehold for trykfejl, prisændringer og udsolgte varer.

LEVERING Bestilte danske bøger leveres som hovedregel inden for 2-5 hverdage, hvis bogen er på lager. Falder bestillingen sammen med en weekend eller helligdage, forbeholder Foreningsforlaget sig ret til at levere inden for 7 hverdage. Hvis en ordre må deles op i flere leveringer, faktureres hver levering for sig, men du betaler kun for leveringsomkostninger én gang. Hvis der er problemer eller forsinkelser med leveringen, får du besked via e-mail.

LEVERINGSOMKOSTNINGER:
Der opkræves et Ekspeditionsgebyr på 25 kr. samt Porto på 46 kr. for alle ordrer til levering i Danmark med et samlet køb under 850 kr. Alle ordrer over 850 kr. leveres frit i hele Danmark.

ORDREBEKRÆFTELSE:
Efter afgivelsen af ordre modtager du en elektronisk ordrebekræftelse med et ordrenummer. Dette bedes oplyst ved alle henvendelser. Du modtager også en kopi af Forretningsbetingelser som en vedhæftet fil.

RETURRET:
Du har fuld returret inden for 14 dage efter modtagelsen. Ved fortrydelse af køb kan du enten nægte at modtage varen, overdrage varen til postvæsenet eller returnere den til ovenstående adresse. Returpakken skal indeholde enten originalfakturaen eller en kopi og være i væsentlig samme stand som ved afsendelsen. Omkostningen til returen skal du selv afholde. Refusion af købesummen sker snarest og senest 8 dage efter modtagelsen af det returnerede.

REKLAMATION:
Er varen beskadiget, eller er der fejl på varen ved modtagelsen, kan det købte returneres til Foreningsforlaget uden omkostninger. Foreningsforlaget leverer en ny vare i løbet af 8 dage, hvis varen er på lager. Hvis en ny levering ikke er mulig, tilbagebetaler Foreningsforlaget beløbet inden for 8 dage. Der er 2 års reklamationsret. Vurderingen af fejl og skader vil imidlertid altid bero på en konkret vurdering.

BETALING:
Ved betaling med kreditkort trækkes det skyldige beløb først på tidspunktet for afsendelse af varen. Betalingen sker via en sikker server (SSL). De indtastede oplysninger er krypterede og kan ikke læses af andre. Foreningsforlaget har på intet tidspunkt adgang til dine kortoplysninger. Betalingen sker via ePay.

SIKKERHED:
På www.foreningsforlaget.dk er kommunikation i betalingsdelen mellem dig og Foreningsforlagets server krypteret med SSL-kryptering (Secure Socket Layer). SSL-løsningen omfatter bl.a. kryptering af overførsler, kryptering af lagrede informationer, en omfattende systematisk test, virusbeskyttelse og anvendelse af krypteringscertifikat. Til alle handler med betalingskort bruges betalingssystemet ePay, der er en af de mest anvendte betalingsløsninger i Danmark. Opbevaring af personoplysningerne er ikke krypteret. Dette gælder også ved indtastning af navn og adresse.

RETTIGHEDER OG ANSVAR:
Du er som kunde omfattet af de rettigheder, der fremgår af den danske Markedsføringslov og Lov om visse Forbrugeraftaler. Som registreret har du altid mulighed for indsigt, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven. Foreningsforlaget har de forpligtelser, der dækker over bl.a. Købelovens bestemmelser vedr. forsinkelse, produktansvar og de almindelige erstatningsansvarsregler. Foreningsforlaget påtager sig ikke yderligere ansvar for produkter efter gældende dansk lovgivning. Foreningsforlagets udgivelser kan anvendes til inspiration og som vejledning, men Foreningsforlaget er ikke omfattet af reglerne om rådgiveransvar.

Betingelserne er senest opdateret den 6. oktober 2015