Kend de spiselige vilde planter

kend-de-spiselige-vilde-planterKend de spiselige vilde planter

-         og undgå de giftige

Bestil den her

Den nordiske natur byder på spiselige oplevelser hele året!

Masser af ting i naturen kan spises, men bogen her har fokus på de ting, der faktisk smager godt og som kan spises med behag.

Vore forfædre vidste det og brugte det i langt større udstrækning end vi gør i dag. Det vil forfatter Helle Buchardt Boyd gøre noget ved og lære os igen at sætte tænderne i naturen og lære af dens variation. Og hun understreger, at man hverken behøver være natur-uddannet eller gourmetkok for at finde gode spiselige ting i naturen.

Alle kan være med!

Ud i naturen!

- og tag bare hele familien, spejdergruppen, børnehaven og alle de andre naturskattejægere med ...

Bogen her er en lommeguide, som er nem at finde rundt i og nem at have med og slå op i, når man har fundet et eller andet i naturen og ikke er helt sikker på om det nu kan spises.

Bogen indeholder et meget stort register, der gør, at man ikke længere behøver fare vild i de nordiske frugter og bær. Her kan man finde både de danske, latinske, engelske, tyske, svenske og norske navne på planterne i bogen.

Forfatteren

Helle Buchardt Boyd er bromatolog og toksikolog og arbejder til daglig med risikovurderinger af kemiske stoffer i fødevarer, og rådgiver om godkendelse af nye fødevarer - og så er hun en rigtig naturskattejæger og tit at finde i et krat ...

160 sider

198 kr.